В програмите, свързани с медии и комуникации, могат да се изучават разнородни модули - за комуникация (масова, онлайн, корпоративна, кризисна, невербална, международна и междуличностна, рекламна); журналистика; етика; вътрешноорганизационни отношения; социална психология; социология; управление на медиите; връзки с обществеността. Студентите имат избор измежду курсове с различен фокус спрямо интересите си: тип медии – традиционни, печатни или електронни; предпочитана индустрия; специализирани теми и формати на съдържание. Затвърждаването на практичните умения и академични знания по време на обучението студентите осъществяват чрез участието и организирането на реални медийни кампании, анкети, репортажи, късометражни филми, както и стаж по специалността. Безценен е и придобитият опит за общуване с лекота, за проучване на факти и анализ на информация, за оформяне на убедителни материали.
Какво се учи?
Какво можеш да работиш след това?
Завършилите медийна специалност могат да търсят кариерна реализация в традиционните и дигитални медии, в културните и творчески индустрии, в държавни и частни комуникационни и консултантски агенции, в издателства и т.н. Всички познаваме традиционните професии като журналист, специалист връзки с обществеността, редактор, репортер, продуцент – динамични роли, които работят умело с различен тип съдържание. В последните години новите технологии променят коренно средствата за общуване, а от там по естествен път и начина на търсене, потребяване и възприемане на информация сред аудиториите си. Това е предпоставка за развитието на редица нови професии като медиен планьор, копирайтър, специалист по управление на социални мрежи, блогър и влогър – модерни кариери с все по-голяма конкуренция, за които качествената специализирана подготовка в университет е незаменимо предимство.